Updates - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van leveninpalestina - WaarBenJij.nu Updates - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van leveninpalestina - WaarBenJij.nu

Updates

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg

15 Juli 2007 | Palestina, Bethlehem

Even in 1 klap ook hier mijn recente berichten op http://michel.klijmij.net/

"Geen kloof (en verder is er ook weinig)"
http://michel.klijmij.net/2007/07/12/geen-kloof-en-verder-is-er-ook-weinig/

Over een kloof tussen burger en politiek hoef je hier niet te klagen. De burgemeester wordt tijdens onze ontmoeting een paar keer onderbroken met telefoontjes. Een secretaresse was niet te zien. Dat kan te maken hebben met het feit dat al 3 maanden geen salarissen betaald konden worden. Hartelijk dank, wereld.


"Een muur in je achtertuin"
http://michel.klijmij.net/2007/07/15/een-muur-in-je-achtertuin/

12 juli

De Israelis zijn Gaza binnengetrokken. Een klein nieuwsfeitje in Nederland, hier toch even reden voor onrust. Wat is er aan de hand? Is het ernstig? Wat betekent dat voor hier? Maar het bleef rustig in de stad. Toch word je weer met je neus op de feiten gedrukt: je bent hier in een conflictsituatie. Het leven is onvoorspelbaar, en hier helemaal.

“Welcome to Israel”
http://michel.klijmij.net/2007/07/15/welcome-to-israel/

13 juli

Met ploppende oren zakken we af richting de Dode Zee, 400 meter beneden zeeniveau. Het bordje dat de zeespiegel aangeeft zijn we al een tijdje voorbij, het landschap verandert langzaam in een maanlandschap. Het is niet alleen een toeristisch uitje. Onderweg horen we weer veel verhalen over het leven hier. We komen langs de grootste nederzetting, en we rijden over een snelweg waar vanaf volgend jaar geen Palestijnen meer overheen mogen. De Palestijnen mogen nu al niet meer bij de Dode Zee komen. Bij een checkpoint vlakbij Jericho worden we door de soldaten welkom geheten in Israel.

"Alleen even zwaaien"
http://michel.klijmij.net/2007/07/15/alleen-even-zwaaien/

Net als gisteren rijden we over Palestijnse wegen, en komen we 2 checkpoints tegen voor we in Ramallah komen. De ID’s van onze Palestijnse begeleiders worden uitgebreid gecontroleerd. Een van de soldaten blijkt Arabisch te zijn. Voor onze begeleiders extra pijnlijk. Ze voelen zich als beesten behandeld, terwijl wij met onze Nederlandse paspoorten overal makkelijk langskomen. Het enige wat we hoeven te doen is het paspoort omhoog houden, de buitenkant is vaak genoeg. Alleen bij het eerste checkpoint moeten ze ook open en worden er een paar vragen gesteld.

"Ik wil ook wel stenen gooien"
http://michel.klijmij.net/2007/07/15/ik-wil-ook-wel-stenen-gooien/

Ik heb me nog nooit zo kut gevoeld. Het werd er niet beter op toen ik me bedacht dat de Palestijnen zch zo elke dag voelen. Deze gebeurtenissen gingen zo keihard tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in dat mijn buik letterlijk zeer deed en alles tintelde.

  • 17 Juli 2007 - 15:49

    El Batoul:

    Net het bericht van Brahim gelezen en ik wil jullie heel veel sterkte wensen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Palestina, Bethlehem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2007

De laatste week

15 Juli 2007

Updates

12 Juli 2007

Weblog ma 09/07/07

11 Juli 2007

Duizenden jaren, honderden religies

11 Juli 2007

Niks te doen - voor hun

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 36850

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 07 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: